Tuesday 8 September 2020

Product shaklee pertama

 Assalamualaikum wbt

Aliya nak share pada kalian semua produk pertama yang aliya kenal shaklee adalah set rambut gugur. Aliya seorang jururawat yang menjaga pesakit kanser disebuah Hospital di Kuala Lumpur. Sebagai jururawat kami beri chemotherapy kepada pesakit. Tetapi rambut aliya gugur teruk selepas memberi chemo kepada pesakit. Mungkin side effect chemotherapy itu sendiri tinggi toxicnya. Aliya bukan seorang yang sembarangan mudah percaya pada sesuatu product sehingga kawan sekolah memperkenalkan SHAKLEE kepada aliya. Aliya cuba beli set rambut gugur, iaitu bcomplex, zinc plus & ESP. Alhamdulillah selepas konsisten consume setiap hari nampak perubahan Hari demi hari. Alhamdulillah aliya dah dapat shaklee effect.

Rasa bersyukur sangat rambut tidak gugur lagi. Penting supplement sebagai makanan tambahan Dalam badan kita.


Selepas itu aliya cuba pula Vitamin C SR & Vitamin E Ostematrix kulit aliya kusam Dan ada parut jadi aliya nak kulit yang Sihat Dan cantik. Dari 2013 sehingga kini tahun 2020, vitamin C Dan E tidak pernah putus. Kalau tengok gambar sebelum kenal shaklee sangat berbeza dgn kulit sekarang. Alhamdulillah sangat happy dapat kulit sekarang.


Selepas itu aliya mengandungkan anak pertama aliya ambil set pre natal iaitu bcomplex , VitaLea , vitamin C, Ostematrix & omega guard sepanjang pregnant. Alhamdulillah sepanjang pregnant tidak pernah demam. Asbab supplement shaklee aliya cergas sentiasa, bila dtg check up HB normal, tiada sakit sakit pinggang Sebab cukup calcium Ostematrix. Bcomplex ada folic acid cukup untuk pertumbuhan bayi. Omega guard pula bagus utk perkembangan otak bayi 

Bersambung pula selepas bersalin yang kedua March 2020 Amirah Husna aliya ambil set post natal, sama seperti set pre natal aliya tambah Vivix. MasyaAllah kesannya berbaloi dengan nilainya. Aliya boleh berjaga malam utk menyusu. Takde lenguh lenguh badan. Badan turun mendadak dengan ESP & vivix dari 70.5kg dan lepas habis pantang dapat 53kg sehingga sekarang. Rasa terkejut dan tak sangka boleh dapat berat badan asal Sebab aliya jenis sangat menjaga berat badan 😊 Kulit pula bertambah rasa fresh dan glowing, lembap. Dari lepas pantang sehingga harini Memang taknak stopped dah Vivix. Shaklee effect Memang hebat 👍🏻 Omega guard juga membantu membakar lemak. Dan bila kita ambil omega guard, kita menyusu bayi automatik apa yang kita makan dapat kepada anak kita. Omega sngt bagus utk perkembangan otak kita.

Alhamdulillah amirah sangat cepat perkembangan nya 3bulan dah memusing dah normally 4-5bulan baru memusing kan? 

Rasa berbaloi sangat ambil shaklee sebagai supplement harian. Bila aliya dah rasa shaklee effect suami yang sebelum ini tidak compliment makan pil pil nie sekarang dia sangat lah particular suami mula consumed vitamin C, E , omega guard, Vivix Dan ResV. Suami aliya ada eczema di kaki Alhamdulillah dia bagi tahu dah tak gatal dah sangat berkurang. Badan pula rasa cergas bila bangun. Rasa tak liat bila bangun. Bila kita Sihat kita rasa happy tengok orang lain Sihat juga especially suami kita sendiri.

Untuk anak pula aliya beri Vitalea Kids dan omega guard bagus utk minda anak anak.

Begitulah kisah perkenalan aliya dengan shaklee. Product shaklee sangat membantu untuk dptkan kesihatan yang baik Alhamdulillah.

0 comments: